28 oktober 2015 | Nieuws & evenementen

Bestel nu het marketing handboek voor sportverenigingen voor slechts €24,95 en help jouw vrijwilligers meer uit hun kostbare tijd te halen. Ledenwerving en sponsorwerving kost vaak veel tijd van vrijwilligers en lang niet alle acties leveren het gewenste resultaat op. Met dit marketing handboek help ik vrijwilligers anders naar leden- en sponsorwerving te kijken en bied ik praktische tips die direct toepasbaar zijn. En niet onbelangrijk het lezen van dit boek kost ze maar één vrije avond.

Bestel nu

De sportmarkt veranderd

De sportmarkt is afgelopen jaren veranderd van interngericht denken naar extern- en klantgericht denken. Vrijwilligers staan voor de uitdaging om op nieuwe sportbehoeftes in te spelen en het binden van leden en sponsoren is een stuk lastiger. Iedereen lijkt het te druk te hebben en mensen zijn moeilijker te bereiken. Vaak wordt er zelfs gezegd dat lidmaatschappen geen langdurig bestaan meer hebben, maar is dat wel zo? Ik denk dat behoeftes veranderen en als dat zo is dan kun je twee dingen doen, namelijk: afscheid nemen of opnieuw op die behoeftes proberen in te spelen.

De aanpak
In het boek bied ik een manier aan om blijvende waarde te creëren voor leden en sponsoren. De eerste stap is bepalen wat een vereniging uniek maakt en het kiezen van de doelgroep waarop je je gaat richten. Ik hoor vaak nog – “wij bieden sport aan voor iedereen”, maar hoe bereik je iedereen? Dit haast onmogelijk, een goede positionering helpt hier dus bij. In het boek bieden wij stapsgewijs een aanpak aan om producten te ontwikkelen die aansluiten bij de behoeftes van de gekozen doelgroep. We staan uitgebreid stil bij de verschillende behoeftes van leden- en sponsoren en helpen vrijwilligers een antwoordt te vinden en in te spelen op die veranderende behoeftes. 

De campagne
Het gaat dus om kiezen van een doelgroep en het opzetten van een product dat aansluit bij deze doelgroep. Als dit klopt dan helpen we vrijwilligers om een effectieve campagne op te zetten waarin je stuurt van zichtbaarheid naar een lidmaatschap. Een wervingsactie gaat niet om het laten zien van je sport, het gaat om het verzamelen van gegevens (naam, telefoonnummer etc) van je doelgroep, zodat je daarna een vervolgactie kunt doen. In de onderwerpen traffic en binding, zichtbaarheid en actieve verkoop ontdekken vrijwilligers hoe ze maximaal rendement uit hun activiteiten kunnen halen. We leren vrijwilligers in vier stappen te sturen van zichtbaarheid naar een lidmaatschap of sponsordeal.

Gun het jouw vrijwilligers
Het boek kost slechts € 24,95 en kopers van het boek krijgen gratis toegang tot onze Marketing Toolkit met handige voorbeelden en templates voor een succesvolle campagne. Het boek kun je bestellen via de onderstaande link.

Bestel nu

Ps: werk je in de sport en wil je meerdere boeken bestellen voor vrijwilligers van jouw verenigingen, stuur me dan gerust vrijblijvend een mail op d.rijnhout@rijnhoutsportconsultancy.nl  en mogelijk kunnen we dit combineren met een gratis inspiratiesessie voor jouw sportverenigingen.

Schermafbeelding 2015-10-19 om 15.06.40