30 september 2016 | Nieuws & evenementen

Afgelopen zaterdag is de landelijke wervingscampagne van de IJshockeybond van start gegaan. De Ahoud Devils uit Nijmegen en de Eindhoven Kemphanen hadden de eer om de campagne af te trappen.

Afgelopen maanden hebben de clubs samen met de IJshockeybond hard gewerkt aan een landelijke campagne. Bijna alle verenigingen in het land organiseren een open dag om zoveel mogelijk kinderen van hun sport te laten genieten. In Eindhoven mochten ze afgelopen zondag 50 geïnteresseerde kinderen ontvangen voor de open dag.

In samenwerking met Rijnhout Sportconsultancy hebben wij een Toolkit voor de verenigingen ontwikkeld. De verenigingen hebben posters, flyers en member-get-member vouchers gekregen om hun open dag te promoten. Daarnaast hebben we een promotiefilm gemaakt om zo onder andere via Facebook zoveel mogelijk ouders te bereiken. De kracht zit hem in het combineren van de verschillende acties, aldus Theo van Gerwen technisch Directeur IJshockeybond.

We hebben de clubs in twee coaching avonden geholpen om acties te bedenken om met hun potentiële doelgroep in contact te komen. Zo zijn er verschillende verenigingen die het winkelcentrum ingaan om hun doelgroep te ontmoeten. Als je vooraf geen mailadressen hebt van potentiële leden, dan kun je alleen maar zenden. Dit heeft weinig effect, aldus Theo van Gerwen.

Wil je meer weten over de landelijke campagne of over de mogelijkheden voor uw bond of gemeente? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

Maak vrijblijvend een afspraak