Vers van de pers!
Met trots kunnen wij melden dat ons boek Marketing voor Sportverenigingen af is! Het boek zal worden uitgegeven door niemand minder dan Arko Sports Media. Wat begon als een idee om verschillende marketingbegrippen te vertalen naar verenigingen is uitgegroeid tot een volwaardige methode. Het boek is gebaseerd op de cursus die wij geven voor gemeentes en bonden. Het boek geeft bestuurders, vrijwilligers en sportprofessionals de mogelijkheid om zelf de methode toe te passen.
In mijn werk als verenigingsadviseur heb ik me afgelopen jaren verbaasd hoeveel moeite verenigingen hebben om potentiële leden en sponsoren binnen te halen en te houden. Veel verenigingen en sportprofessionals worstelen met de uitdaging om mensen van een activiteit daadwerkelijk naar een vereniging te krijgen. In gesprekken met bestuursleden wordt vaak gevraagd welke activiteiten nu echt werken, maar draait het wel om de activiteit?
De eerste en gelijk ook de lastigste vraag is – waarom zou iemand lid of sponsor willen worden? Het antwoordt op deze vraag is vaak niet eenduidig te beantwoorden en hangt natuurlijk van de behoefte die iemand heeft af. Laat hier nou net ook een uitdaging zitten, want die behoefte is behoorlijk veranderd de afgelopen jaren. Met het boek bieden wij nieuwe inzichten, tips en tools om beter op de behoefte van nieuwe en bestaande leden en sponsoren in te spelen.
De eerste stap is dus het uitwerken van een goede positionering en het aanpassen van je producten aan de behoefte van de doelgroep. Pas daarna wordt het opzetten van een goede wervingscampagne en zichtbaarheidscampagne belangrijk. Met het boek bieden wij tips en handvatten om een wervingscampagne rond te maken en te sturen van een activiteit naar een lidmaatschap.
Wij hebben het boek geschreven omdat wij geloven dat de sport in Nederland en dan met name de verenigingssport nog veel meer potentie heeft dan dat er nu uitkomt. Sportverenigingen bereiken veel doelgroepen nog niet. Vaak hoor ik dat mensen niet meer lid willen worden, maar is dit wel zo? Ik denk dat het zit in de uitdaging om mensen en sponsoren te bereiken en de uitdaging om op te vallen en het onderscheidende vermogen van jouw club te verkopen. Met dit boek kunnen wij jou hierbij helpen.
Maak nu gebruik van onze unieke actie!
Het boek zal halverwege september uit worden gebracht, maar wij kunnen de lezers van ons platform nu al een unieke actie doen. Wij kunnen de eerste 100 lezers van ons platform het boek aanbieden voor slechts 15 euro (excl. btw). Geef via onderstaande link uw interesse aan. U ontvangt van ons bericht zodra de boeken gedrukt zijn.
Wacht niet langer en profiteer nu van deze vrijblijvende unieke actie!
Feiten en cijfers
- Ongeveer 200 pagina’s;
- 7 hoofdstukken onder andere over: positionering, klantgericht handelen, traffic en binding, zichtbaarheid en actieve verkoop;
- 10 Marketingmodellen;
- Meer dan 50 praktische tips;
- Per hoofdstuk 2-3 praktische werkvormen;
- Toegang tot onze marketing Toolkit.