Waarom haal ik nu zo weinig nieuwe leden uit mijn wervingsactiviteiten?
Stel jij jezelf ook weleens deze vraag? Organiseer je kennismakingslessen op scholen, activiteiten in de wijk of jaarlijks een open dag en haal je hier weinig nieuwe leden uit? De volgende simpele stappen kunnen jouw rendement al verhogen.
Stap 1: monitor welke activiteiten rendement opleveren
Als eerste kan ik je aanraden om op het inschrijfformulier een vraag op te nemen over hoe men de vereniging gevonden heeft. Door dit een tijd te doen krijg je inzicht of bepaalde activiteiten daadwerkelijk ervoor zorgen dat mensen naar jouw vereniging gaan. Activiteiten die niet werken kun je schrappen en dit scheelt tijd en energie.
Stap 2: maak uw actie uniek
Na de kennismakingslessen op school geef je vast vier keer gratis sporten weg, toch? Maar gratis is dat niet voor niets? En voor niets heeft meestal geen waarde, toch? Maak het uniek en geef vier lessen weg ter waarde van een maand contributie. Als je nog meer urgentie wilt en mensen nog sneller wil aanzetten om de vereniging te bezoeken maak het dan maar voor een beperkte periode bruikbaar. Hierdoor gaan mensen sneller actie ondernemen.
Stap 3: zorg dat je mensen kunt benaderen
Als je een wijkactiviteit organiseert moet je zorgen dat je NAW-gegevens van mensen krijgt. Je wilt tenslotte toch weten wie er aan je activiteit heeft meegedaan. Door een leuke prijsvraag te verzinnen kunt u naam, telefoonnummer en zelfs het emailadres van een bezoekers achterhalen. Verzin bijvoorbeeld een prijsvraag en geef een jaar lidmaatschap weg t.w.v. een bedrag. Bel daarna alle mensen op die het niet hebben gewonnen en nodig hen uit voor een proeftraining. Als je geen gegevens hebt weet je nooit of mensen nog langs komen. Door het verzamelen van gegevens kun je dus vervolgacties doen en mensen daadwerkelijk richting de vereniging bewegen.
Maak je activiteit rond
Het gaat dus niet alleen om het organiseren van een leuke activiteit. Maak je activiteit rond en bedenk leuke acties om mensen daadwerkelijk naar je vereniging te trekken. Maar voordat je dit gaat doen moet je natuurlijk wel weten of je je wel op de juiste doelgroep richt. Wij kunnen je helpen meer uit je tijd te halen met ons gratis 21 dagen programma.
Gratis online 21 dagen programma
Wat levert dit programma jou op!
In 21 dagen helpen wij jou je club in de markt te zetten richting potentiële leden en sponsoren. Van positionering tot actieve verkoop, alles komt voorbij. Wij helpen jou een doelgroep kiezen en op basis van de behoefte van die doelgroep een effectieve campagne op te zetten. Een slimme campagne die in zeven stappen stuurt van zichtbaarheid naar een lidmaatschap.