(06) 48 36 82 00
info@movingbehavior.nl
0
Login
Moving Behavior Moving Behavior
  • HOME
  • CONTACT
    • Login
      No apps configured. Please contact your administrator.

      Login with your site account

      No apps configured. Please contact your administrator.

      Lost your password?

  • HOME
  • CONTACT
  • Home
  • Nieuws & evenementen
  • Thematraject voor vier verenigingen uit Breda

Nieuws & evenementen

03 feb

Thematraject voor vier verenigingen uit Breda

  • By danny
  • In Nieuws & evenementen
  • 0 comment

Unieke positionering als eerste stap voor een succesvolle werving. Tijdens de eerste avond van het Thematraject Marketing voor Sportverenigingen hebben bestuurders en vrijwilligers van vier verenigingen uit Breda nagedacht over hun unieke positionering. Tijdens de avond zijn ze in drie stappen opzoek gegaan naar hun unieke positie in de markt.

Allereerst: de doelgroepkeuze

Als u voor ‘iedereen’ sport aanbiedt, voelt niemand zich speciaal of direct aangesproken. Bovendien, hoe wilt u ‘iedereen’ in uw stad of dorp bereiken? Kies een specifieke doelgroep, zodat mensen zich wél aangesproken voelen. Ouderen. Jongeren. Vrouwen. Mannen. Allochtonen. Mensen die willen afvallen… Een scherpe keuze zorgt voor scherp resultaat.

Stap 1. Bepaal uw unieke kenmerken

De deelnemende bestuurders denken na over de unieke kenmerken van hun vereniging. Wat voor gevoel moeten (potentiële) leden bij de vereniging hebben? Het antwoord vergelijken we met de websites van de verschillende verenigingen. Welke slagen moeten worden gemaakt om de gewenste uitstraling te bereiken?

Stap 2. Stel de behoefte van uw doelgroep centraal

De bestuurders benoemen hun doelgroep en beschrijven wat de behoeften van deze doelgroep zijn. Door de producten van de vereniging tegen de behoeften af te zetten, ontstaat inzicht in of en hoe het huidige sportaanbod aansluit op wat de leden verwachten.

Stap 3. Krijg inzicht in uw concurrentie

Vervolgens analyseren de deelnemers hun concurrentie. Het is immers goed te weten wat concurrenten doen. Niet om te kunnen zeggen dat u het beter doet, maar om inzicht te krijgen in hoe u zich onderscheidt. Als u weet wat uw vereniging uniek maakt, kunt u daar in uw werving de nadruk op leggen.

Iets voor u?

Rijnhout Sportconsultancy kan voor maximaal vijf verenigingen tegelijk een thematraject op maat organiseren over onderwerpen als leden- en sponsorwerving. Bent u benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via info@rijnhoutsportconsultancy.nl. Of bel ons op (06) 483 68 200. We lichten uw mogelijkheden graag persoonlijk toe.

  • Share:
danny

You may also like

Nieuwe inzichten en tips om meer leden te werven voor aangepast roeien (sporten).

  • 21 juli 2017
  • by danny
  • in Nieuws & evenementen
Afgelopen zaterdag hebben we in opdracht van de Koninklijke Nederlandse Roeibond een inspiratiesessie gehouden over werving van leden voor...
24 januari 2017 – Basistraining marketing
21 december 2016
Opening trainingscentrum
21 december 2016
De goede voornemens…
21 december 2016

Leave A Reply Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Categorieën

  • Blog
  • Business
  • Design – Branding
  • Ledenwerving
  • Nieuws & evenementen
  • Sponsorwerving
  • Video

Recent Posts

Storytelling en content marketing voor sportverenigingen
29sep,2016
Gratis 21 dagen programma
30jul,2016
Nieuw concept opzetten – van idee naar uitvoering!
31mrt,2016

Tags

Coaching Course Designer ThimPress WordPress

Copyright 2016 Coaching Wordpress Theme by ThimPress